Sunday, December 1, 2013

NIMALOGY:NIMA LETTERS-2

Nima bust
Dr Faramarz Soleimani Collection
نیما یوشیج درکتاب :" نامه های نیما" 
 به همت سیروس طاهبارو شراگیم یوشیج 
...حسن پیش آمد یک حکم ازمرکزرسید که به لاهیجان بروم.تارشت شش فرسخ است ولی خیلی با صفاست.ارزاق هم در آنجا ارزان است.با ماهی سی تومان درآنجا بهترین زندگی را می شود کرد . لاهیجان برای من مدرسه است. من درآن برخلاف معاصرین خود که مستغنی از این درسند درس می خوانم.ازمطالعه دراحوال وافعال این اشخاص که زندگانی آنها شبیه زندگانی من است ودرنقطه ی کوچکی از زمین برای خودشان شهرساخته اند معرفت خود را تکمیل می کنم...) خداوند افراط کرده است تمام برکت هارا به شیرینی ی گفتارلاهیجانی ها داده است.هرروز چیزی برحیرت من ازملاقات با آنها می افزاید. هریک نفر لاهیجی رب النوع عقل مخصوص است.آیا هیچ جا بهتر از لاهیجان برای یک نویسنده ی منزوی مثل من یافت می شود؟ لاهیجان هم تئاتراست هم سینما هرقدرمی خندم اوهم الساعه بامن می خندد ولی نمی دانم برای چه؟! لاهیجان یک محلی با صفا وقدیمی وبسیارتاریخی است

No comments:

Post a Comment